Mount Seymour - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Peter Aarts - WaarBenJij.nu Mount Seymour - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Peter Aarts - WaarBenJij.nu

Mount Seymour

Blijf op de hoogte en volg Peter

24 Oktober 2015 | Canada, Vancouver

De eerste vrije dag heb ik gebruikt om Mount Seymour op te klauteren.
Het pad is slechts 4 km lang, maar gaat vrijwel de hele tijd omhoog.
Eerst even m'n brood opgegeten bij de parkeerplaats. Daar zaten ook twee raven. Toch een flinke maat groter dan een kraai.
In het begin valt het mee, is het een licht steigend pad. Daarna lijkt het op trap lopen over de grotere stenen, en op het einde is het ook een stukje langs een richel schuiven en omhoog klauteren.
Al met al erg leuke natuur hier, al is het wel aardig vermoeiend.
Maar het uitzicht is de moeite ook zeker waard. Een prachtig vergezicht over Vancouver enerzijds en de Rocky Mountains anderzijds.
Bij de afdaling wel gemerkt dat ik nog niet erg getraind ben. De conditie laat na - niet zo erg, wordt vanzelf beter :-) - en de knieen gaan pijn doen (niet zo fijn).

De foto's geven iig een sfeerbeeld.

De berg kon ik niet aanwijzen op de kaart. Zie

• 26 Oktober 2015 - 18:55

Ed:

Hoi Peter,
    Goh, wat een avontuur. Ik wens je veel plezier op je Canadese tocht. En oétkiéke wah!
    groet, Ed