Stawamus Chief - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Peter Aarts - WaarBenJij.nu Stawamus Chief - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Peter Aarts - WaarBenJij.nu

Stawamus Chief

Blijf op de hoogte en volg Peter

12 November 2015 | Canada, Vancouver

Vandaag (11 november) was het Remembrance day (herdenkingsdag) in Canada. De dag dat alle gevallenen van de oorlogen worden herdacht.

Deze vrije dag heb ik benut om samen met Kevin (collega uit Nederland die hier ook een paar maanden zit) een berg op te gaan lopen. De keus was oorspronkelijk gevallen op Upper Shannon Falls, maar het is uiteindelijk Stawamus Chief geworden. Het is een route van 8.5 km (we hebben de eerste top overgeslagen) en in totaal 600 hoogtemeters.
Voor details:

De route begint bij Shannon falls en loopt eerst geleidelijk omhoog parallel aan de doorgaande weg. Daarna wordt aangesloten op een pad komende vanaf een andere parkeerplaats. Vandaar is het zo'n 300 hoogtemeters aan traplopen, waarbij de trappen eerst houten treden hebben (echte traptreden) en daarna rotsblokken die toch nog redelijk op trappen lijken.

Daarna lijken we uit te komen op een doodlopend punt...
Het blijkt dat we iets eerder een richeltje moeten nemen middels een ketting omhoog. Daarna nog een paar stukjes met een ketting om tenslotte op de tweede top te komen.

Daar zijn we helaas vergeten foto's te maken, maar hebben er wel lekker gegeten.

Vervolgens het pad zoeken naar de derde top. Dat bleek een zoektocht te zijn die wel erg leuk is. De derde top heeft een iets minder spectaculair uitzicht, ondanks dat deze top wel hoger ligt.

Na hier weer even te relaxen naar beneden via een pad door een kloof. Prachtige route waar je continu aan het zoeken bent waar je deze keer weer naar benden moet komen. Echt een aanrader.

• 21 November 2015 - 08:16

Peter:

Ziet er mooi uit Peter. Zo te zien heb je het goed naar je zin daar.
    Geniet er van!

grt Peter

• 21 November 2015 - 17:15

Peter Aarts:

Ja, de wandelingen zijn echt wel een tandje extra t.o.v. de Ardennen. Ook de uitzichten zijn heerlijk wijds.Ben nog wel benieuwd naar de winter, in welke mate de passen dan nog toegankelijk zijn..